Toggle navigation
hallo
inspiratie-sessies
menukaart
klanten
magazines
Simplify pakt complexe vraagstukken aan met focus, kennis en creativiteit. Bekijk het filmpje en de menukaart om te zien in welke vraagstukken op het gebied van
branding
,
marketing
en
sales
we onze tanden willen en kunnen zetten.
Onze ‘menukaart’
We ontwikkelen dus een relevante oplossing of noem het een strategisch concept, dat maakt ons niet uit. In elk geval proberen we ons te beperken tot die vraagstukken waar we met onze ervaring echt het verschil kunnen maken. En om dat zo duidelijk mogelijk te maken hebben we deze ‘menukaart’ opgesteld. Daarop zie je wat we doen en wat je krijgt. Waar mogelijk hanteren we een small/medium/large-indeling, zodat je zelf kan bepalen hoe uitgebreid en uitgewerkt de oplossing mag zijn.
Staat jouw vraagstuk niet op de kaart?
Neem contact met ons op
en we gaan kijken of we er een ‘special’ van kunnen maken! In elk geval is contact opnemen altijd een goede eerste stap. We kunnen dan vrijblijvend over je vraagstuk praten en bespreken of onze aanpak ook voor jou kan werken.
Vraagstukken branding
Positionering
Weten waar je (voor) staat is de basis van alles. Simplify helpt je bij een (her)positionering voor jouw merk/organisatie. We bepalen of ijken de kernwaarden en missie/visie ten opzichte van concurrenten. Dit levert een concreet merkdocument op waarmee je praktisch aan de slag kan. Het is de basis voor het verder ontwikkelen van je merk en alle communicatie vanuit dat merk. Inclusief een merkpaspoort voor intern gebruik, waarmee je de positionering kan uitdragen en verankeren in de organisatie.
Brand development
Op basis van een stevig merkdocument (zie het vraagstuk ‘positionering’) ontwikkelen we een unieke, herkenbare en relevante stijl voor jouw merk of organisatie. Corporate identity (logo, c.i.-elementen, beeld- en vormtaal, eventueel pay off) staat daarbij centraal, maar ook de toepassing van deze identiteit op 2D- en 3D-middelen (online, offline, hardware). Als er al een solide merkdocument bestaat, kan dit vraagstuk aangepakt worden als small, medium of large-traject. Medium en large-trajecten bevatten ook een brand manual om je merkstijl te borgen en intern en extern te kunnen delen.
New Product development
We ontwikkelen 1 of meerdere producten in een bepaalde categorie. Op basis van een solide business case die door Simplify (mee) ontwikkeld kan worden of die door ons getoetst wordt. We begeleiden eventueel sourcing en/of productie en ontwikkelen een go-to-market strategie. We leveren een assortimentsmatrix op (welke producten in welke kanalen), een creatief concept met daarin de look & feel van de producten en de strategie om de producten effectief te lanceren (b-2-b en/of b-2-c). Alles gebundeld in een Selling Story voor intern en extern gebruik. New Product Development kan aangepakt worden als small, medium of large-traject, afhankelijk van de inhoud van de business case. Bij medium en large-trajecten worden de concepten getoetst aan een relevante groep eindgebruikers.
Packaging
Een aantrekkelijke verpakking kan de aankoopbeslissing met wel 50% beïnvloeden. Simplify ontwikkelt een verpakking die werkt. Daarbij houden we rekening met de merkwaarden, het concurrentieveld, maar ook met de plekken waar de producten zichtbaar en verkrijgbaar zijn. Verkoop je veel via online kanalen? Dat stelt bijzondere eisen aan je verpakking en dat is dan onderdeel van onze oplossing. Packaging design bieden we aan als small, medium of large-traject. Bij medium en large-trajecten worden de concepten getoetst aan een relevante groep eindgebruikers en is een packaging manual onderdeel van het traject.
Vraagstukken marketing
Marketing strategie
We hebben allemaal wel eens een SWOT-analyse gemaakt. Maar hoe weet je nou zeker dat je alle relevante factoren hebt benoemd? En hoe kom je van die SWOT naar een confrontatiematrix om te bepalen waar je de focus op zou moeten zetten? Simplify maakt een effectieve marketing strategie als start voor een concreet activiteitenplan waar je jaren mee vooruit kan. Met bijzondere aandacht voor de customer experience, loyaliteit en customer advocacy. Van klant naar fan dus.
Communicatie strategie
Wat zijn je communicatie-doelstellingen en hoe gaan we die bereiken? Welke boodschap, welke middelen, welke timings? Multi-mediaal en zonder te denken in oude of nieuwe media. Simplify kijkt naar het hele plaatje: whatever gets the job done. Een communicatie strategie van Simplify kan intern of extern direct geïmplementeerd worden.
Activatie
Hoe zorg je dat consumenten jouw producten (meer) gaan kopen? Of dat ze langer trouw blijven aan jouw merk? Hoe zorg je dat retailers jouw producten de beste positie willen geven? Een solide activatie-strategie werkt! Simplify ontwikkelt een activatie-strategie die past bij je merk en snel en eenvoudig te implementeren is. Geen overbodige rapporten, maar een echte ‘hands on’-aanpak. Activatie-vraagstukken kunnen aangepakt worden als small, medium of large-traject. Bij medium en large-trajecten leggen we de concepten voor aan een relevante groep eindgebruikers. Een jaarkalender met meerdere activaties is onderdeel van het large-traject.
Vraagstukken sales
Business development
Je hebt een goed product, maar je hebt het idee dat er meer in zit? Simplify bekijkt hoe je jouw business verder zou kunnen ontwikkelen. Door innovatie, door nieuwe verdienmodellen, door te kijken naar de mogelijkheden van ketenintegratie, productontwikkeling en minder voor de hand liggende opties. Hoe dan ook: meer business is het uitgangspunt.
Distributiestrategie
Wat zijn de beste plekken om jouw producten te verkopen? Waar komen je klanten? Waar kan je nog een goede marge behouden? In welke state-of-mind zijn de klanten in dit kanaal en past dat bij jouw merk? Simplify ontwikkelt een distributie strategie waarbij we niet alleen bedenken waar jouw producten verkocht zouden moeten worden, maar ook hoe we deze kanalen kunnen betreden en bewerken. Offline en online. Be where the customers are!
Go-to-market strategie
Je hebt een nieuw product dat je wilt introduceren of je hebt een bestaand product dat je in nieuw kanaal wilt introduceren. Wat is je sales story? Hoe zorg je dat je product (blijvend) wordt opgenomen bij retail of dealers? Wat is je plan richting de eindgebruikers? Simplify ontwikkelt een go-to-market strategie waarin we alle facetten behandelen: b2b en b2c. Daarbij zijn de merkwaarden en de distributiestrategie belangrijke uitgangspunten. Een go-to-marketstrategie van Simplify bevat altijd een creatief concept dat laat zien HOE we het product gaan lanceren. Dit vraagstuk kan aangepakt worden als small, medium of large-traject. Bij medium en largetrajecten leggen we het concept voor aan een relevante groep eindgebruikers.
Meer weten?
Bel/mail Carletta
Carletta Jacobs
06 53 58 04 42